Наказ №01.06-141 «Про організацію харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Буської громади Золочівського району Львівської області»
Тип документу: | Наказ |
Дата: | 02.09.2024 |
Номер документу: | 01.06-141 |
Назва документу: | Про організацію харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Буської громади Золочівського району Львівської області |
Прикріплені файли: |
|
На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 «Про затвердження норм порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку,» на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002р. №856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» із внесеними змінами (постанова Кабінету Міністрів України від 04.06.2003р. №850 «Про внесення змін до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002 №856») діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування та діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до статті 19 Закону України «Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям», спільного наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2005 №242/329 «Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», рішення Буської міської ради №622 від 12.10.2023 року, та рішення Буської міської ради №21 від 24.02.2023р. з метою забезпечення повноцінного раціонального харчування, запобігання харчових отруєнь та виконання санітарно-гігієнічних правил і норм
НАКАЗУЮ:
- Директорам закладів загальної середньої освіти:
1.1.Звільнити від сплати за харчування дітей пільгової категорій:
- дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім ям»
- дітей-сиріт;
- дітей, позбавлених батьківського піклування;
- дітей, які навчаються у спеціальних інклюзивних класах;
- учнів закладів освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення, а також дітей, евакуйованих із зони відчуження, дітей , які є особами з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи, і тих, що проживали у зоні безумовного(обовязкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення, відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- дітей з внутрішньо переміщених осіб, дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
- дітей з числа осіб, визначених у статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- учнів, учасників бойових дій (за наявності відповідного посвідчення або довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у звязку з військовою агресією Російської Федерації проти України);
- учнів, батьки яких є учасниками Революції Гідності, що отримали інвалідність (поранення, каліцтво, захворювання) під час подій Революції;
- учнів, батьки (особи, які їх заміняють), чи один з батьків (осіб, які їх заміняють) яких загинув на українсько-російській війні, зумовленій збройною агресією російської федерації проти України.
1.2.Організувати безоплатне гаряче харчування учнів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти, які належать до вказаних вище категорій.
1.3.Призначити наказом по школі особу, відповідальну за організацію харчування, та наказ «Про організацію безоплатного харчування учнів пільгового контингенту 1-11 класів у закладах загальної середньої освіти в 2024 - 2025 н.р.»
1.4.Провести роботу з класними керівниками щодо відповідальності за облік дітей, які охоплені безоплатним гарячим харчуванням.
1.5. Забезпечити постійний і дієвий контроль за станом організації харчування в навчальних закладах, кількістю та якістю продуктів харчування та готових страв, їх відповідністю щоденному меню, виконанням затверджених норм харчування, обліком продуктів харчування в журналі сирого бракеражу.
1.6. Затвердити режим харчування.
1.7.Затвердити комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини у складі:
- відповідальної за організацію харчування особи, визначеної наказом по закладу
- медичної сестри (за наявності у штатному розписі);
- завгоспа;
- кухара.
1.8. Щомісячно заслуховувати питання організації харчування в закладі на нарадах при директорові.
2 Комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини:
2.1. Проводити оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог чинного законодавства та Положення про комісію з бракеражу (розробляється у навчальному закладі).
2.2. Брати участь у прийомі продуктів лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, відповідність вимогам державних стандартів.
2.3. При встановленні недоброякісності будь-якого продукту повертати його постачальнику послуги, направляти письмове повідомлення на ім’я начальника відділу освіти.
3. Медичній сестрі (за відсутності у штатному розписі – відповідальній за харчування особі):
3.1. Щодня на кожний наступний день складати меню-розклад із зазначенням вікових категорій відповідно до примірного двотижневого меню, картотеки страв.
3.2. Знімати пробу страв за півгодини до видачі їжі в об’ємі не більше однієї порції, відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладі, за температури, за якої вживатиметься страва, результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції.
3.3. Бути присутньою під час відбирання добових проб кухаром.
3.4. Контролювати виконання норм харчування у навчальному закладі. Аналізувати виконання затвердженого набору продуктів щомісячно кожні десять днів, протягом року з урахуванням норм заміни продуктів за енергоцінністю із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування.
3.5. Щодня розміщувати завірене керівником закладу щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.
3.6. Щодня проводити С-вітамінізацію страв та робити відповідний запис у Журналі обліку норм харчування та меню-розкладі.
3.7. Контролювати безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладу, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються.
3.8. Контролювати санітарний стан харчоблоку закладу загальної середньої освіти.
3.9. Контролювати своєчасне проходження медичних оглядів та санітарних мінімумів працівником харчоблоку.
3.10. Контролювати дотримання правил особистої гігієни персоналом, перевіряти наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі здоров’я працівників харчоблоку.
4. Особі, відповідальній за організацію харчування в закладі:
4.1. Контролювати замовлення продуктів харчування відповідно до примірного двотижневого меню.
4.2. Не замовляти, не приймати продукти, заборонені Інструкцією для вживання в закладі загальної середньої освіти.
4.3. Контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до ЗЗСО.
4.4. Контролювати облік продуктів харчування та продовольчої сировини у Книзі складського обліку, дотримання умов зберігання та термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини.
5. Відповідальність за зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, дотримання правил особистої гігієни, санітарний стан харчоблоку покладається на кухара.
6.Кухарю:
6.1. Проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначити у Зошиті обліку відходів.
6.2.Зберігати до вечора відходи м’яса, риби, яєць тощо.
6.3. Відбирати пробу з ємності, в якій готувалася страва, в об’ємі 1 порції в чистий посуд з кришкою в присутності медичної сестри або особи, відповідальної за організацію харчування, проби щодня зберігати на харчоблоці у холодильнику протягом доби.
6.4. Видавати готові страви тільки після зняття проби медичною сестрою або особою, відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку.
6.5. Суворо дотримуватися санітарно-гігієнічних та проти епідеміологічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей.
6.6. Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без спеціального одягу.
6.7. Власним підписом засвідчувати у Журналі здоров’я працівників харчоблоку відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій.
6.8. Використовувати тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.
7. З метою попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями та харчових отруєнь, заборонити приносити батькам учнів до закладів загальної середньої освіти для частування дітей кремові вироби (торти, тістечка), морозиво, напої, зокрема газовані, тощо.
8. Щоквартально до 1 числа місяця, наступного за звітним надавати інформацію про виконання норм харчування.
9. Координацію роботи щодо виконання даного наказу покласти на директорів ЗЗСО.
10. Наказ набирає чинності з 02.09.2024р.
11. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник Марія РИЧЕЛЬ