A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Буської міської ради
Золочівський район Львівської області

Інклюзивно-ресурсний центр

Підготовка педагогів та асистентів вчителя є одним з найважливіших чинників якісного інклюзивного навчання у школі – дослідження

 

Однією з умов якісного інклюзивного навчання у школах є наявність підготовлених педагогів та асистентів вчителів. Інклюзивно-ресурсні центри користуються довірою батьків дітей з особливими освітніми потребами, втім потребують методичної підтримки та посилення співпраці зі школами, а чітка гармонізована співпраця між сторонами: ІРЦ – батьки – школа є чи не найважливішим чинником, який зможе суттєво посилити якість інклюзивного навчання у школах України.

Такими є результати дослідження потреб стейкхолдерів у забезпеченості якості освіти в аспекті впровадження інклюзивного навчання, проведеного на замовлення Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», яка впроваджується в рамках проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Метою дослідження стало вивчення наявних практик впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти та визначення, в яких аспектах потрібні зміни для підвищення якості інклюзивного навчання.

Дослідження виявило низку проблем на рівні організації інклюзивного навчання, кваліфікації вчителів, методичного забезпечення освітнього процесу, розвитку інфраструктури та забезпечення фінансування, взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами. Зокрема, не всі директори шкіл, в яких впроваджується інклюзивне навчання, обізнані про суми субвенції, які виділяються на кожного учня з особливими освітніми потребами, про способи ефективного використання цих коштів відповідно до потреб учнів. Водночас матеріально-технічна база школи – це те, без чого якісне інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами неможливе. Це підтверджують і випускники шкіл з особливими освітніми потребами. Найбільшою проблемою для них залишалось облаштування приміщень. На їхню думку, потреби таких дітей у школах не визначалися (фактично, про них не питали), також ці проблеми існують і зараз в університетах, де вони навчаються.

 

У свою чергу вчителі розуміють необхідність забезпечення індивідуалізованої допомоги дітям з особливими освітніми потребами, втім педагогам та асистентам не вистачає досвіду і фахової методичної допомоги. Дослідження також виявило проблеми із відсутністю системної підтримки та навчання педагогів, інструкцій, тренінгів, курсів, затверджених і визнаних на рівні держави.

 

Дослідження показало, що якісне інклюзивне навчання напряму залежить і від батьків учнів з особливими освітніми потребами – робота із просування інформації про раннє виявлення особливих освітніх потреб у дитини, підготовка батьків  дітей до взаємодії із школою. ІРЦ - батьки - школа – чітка гармонізована співпраця між сторонами зможе суттєво посилити якість інклюзивного навчання.

Інклюзивно-ресурсні центри, які, на думку батьків, що зверталися до них, є кращою альтернативою колишнім Психолого-медико-педагогічним консультаціям і користуються довірою, на даному етапі також потребують методичної підтримки, зокрема, в умовах існуючого в окремих містах (переважно, обласних центрах) навантаження.

За результатами дослідження сформовано рекомендації щодо необхідних змін для підвищення якості інклюзивного навчання. Такими, зокрема, є обов’язкова підготовка майбутніх педагогів та підвищення кваліфікації вчителів, що вже працюють у школах, запровадження супервізії для тренерів, педагогів, директорів шкіл, інклюзивно-ресурсні центри, а також механізму часткової оплати педагогам за отримання другої вищої освіти. Крім того, вдосконалення потребує механізм фінансового забезпечення відповідно до потреб дитини з особливими освітніми потребами. Під час дослідження виявлено також потребу у розробленні критеріїв оцінювання та інструментарію для моніторингу якості надання послуг в інклюзивно-ресурсних центрах, проведення систематичних моніторингів щодо задоволеності батьками якістю, доступністю освіти для дітей з особливими освітніми потребами та врегулювання питання видачі документів про здобуття базової середньої освіти для учнів з особливими освітніми потребами.

Дослідження якості інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами https://cutt.ly/TcBE6WE

Довідково:

Дослідження проведено у грудні 2020 – січні 2021 року якісними методами – за допомогою глибинних інтерв’ю з ключовими респондентами та фокус-групових дискусій на онлайн платформі ЗУМ і телефоном. Участь у дослідженні взяли батьки дітей з особливими освітніми потребами, випускники шкіл з особливими освітніми потребами, керівники/заступники керівників закладів загальної середньої освіти, в яких організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами, вчителі та асистенти вчителів інклюзивних класів.

 

Дане дослідження не є репрезентативним і покликане зібрати та проаналізувати досвід, аргументи, думки саме учасників дослідження. Відбір визначених груп не дозволяє екстраполювати їхній досвід на всі подібні групи респондентів, але дозволяє скласти перелік вразливостей або, навпаки, сильних сторін і досягнень, побажань різних учасників щодо організації більш якісного інклюзивного навчання.

 

«Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.


Кожна дитина унікальна в своєму розвитку.
Підростаючи, вона вибирає свій
життєвий шлях, своє місце в суспільстві.
Але є діти, яким необхідно допомогти,
відкрити двері в яскравий світ пізнання,
вивести їх на дорогу щастя і гармонії
.


Буська районна
психолого-медико-педагогічна консультація

Кожна дитина унікальна в своєму розвиткувиявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та потенційних можливостей розвитку дітей віком до 18 років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та поведінки;

  • облік, систематизацію та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою щодо створення належних умов та вжиття заходів для реалізації права таких дітей на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності у місцях проживання;
  • надання науково-методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей, обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;

 

Склад

Буської районної психолого – медико – педагогічної консультації:

  • Завідувач  психолого-медико-педагогічної консультації – Тронь Наталія Мечиславівна;
  • Консультант психолого-медико-педагогічної консультації – учитель - дефектолог (сурдопедагог) – Романишин Мирослава Володимирівна;
  • Консультант психолого-медико-педагогічної консультації – практичний психолог Піхура Тетяна Іванівна;

У штаті 3 штатні одиниці і працюють: практичний психолог, логопед, олігофренопедагог, сурдопедагог. Під час проходження дітьми первинного обстеження  до роботи залучаються медики – офтальмолог, лікар-невролог, педіатр, ЛОР…

Ми тісно співпрацюємо з усіма медиками району, у складних випадках – з обласними медичними спеціалістами ( сурдологом, кардіологом, фоніатром), з Районною асоціацією інвалідів, РТ « Червоний Хрест», службою у справах дітей РДА.

 

Адреса  Буської районної психолого – медико – педагогічної консультації:

м. Буськ, вул. Петрушевича, 4

 тел. 3 – 02 - 99

приміщення Буської гімназії ім.Є. Петрушевича при ЛНУ ім. І. Франка

Електронна адреса: rpmpkbusk@ukr.net

 

Графік роботи

Консультант РПМПК

Робочі дні

Робочі години

Тронь Н.М.

Понеділок – п’ятниця

9.00-13.00 14.00-18.00

Романишин М.В.

Понеділок,

Вівторок,

Четвер

9.00-13.00 14.00-18.00

14.00 – 18.00

9.00-13.00 14.00-18.00

Волошин М.С.

Понеділок – п’ятниця

9.00-13.00 14.00-17.00


 

Виїзне засідання ІФН

22 січня 2015 року Буською РПМПК  проведено виїзне вивчення стану організації та проведення навчання за індивідуальною формою навчання (згідно з  довідкою ЛКК) у НВК «Задвір’янська ЗОШ І-ІІІ ст.» вивчено нормативну базу, документацію, надано рекомендації дирекції та педагогам.

11:22 16.07.2018

Допомога дітям з особливими потребами

28 січня 2015 року відповідно до планів роботи Буської РПМПК проведено районний практичний семінар для вчителів індивідуальної та інклюзивної форм навчання «Особливості ( форми та методи ) роботи з учнями з особливими освітніми потребами» .

11:21 16.07.2018

Співпраця з медиками

06 березня 2015 року батьки дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю мають можливість отримати фахову консультацію в обласного дитячого психіатра, який першу п’ятницю кожного місяця проводить виїзне обстеження в районі.

11:20 16.07.2018

Первинне діагностичне вивчення дітей дошкільного віку

24 лютого 2015 року Буська РПМПК розпочала роботу щодо підготовки дошкільнят району до проходження діагностичного вивчення в умовах РПМПК. Так, протягом 24-26.02.2015 р. консультантами проведено первинне діагностичне вивчення 6х дітей дошкільного віку та надано 7 консультацій батькам щодо оформлення необхідного пакету документів…

11:19 16.07.2018

Хоч різні можливості – рівні права!

Кожного року відділом освіти Буської РДА приділяється велика  увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. Так, станом на 1 вересня 2015 року у навчальних закладах району здобуватимуть освіту 83 учнів з інвалідністю, а ДНЗ відвідують 3 дошкільників даної категорії.

11:18 16.07.2018

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень